Friday, May 11, 2012

Bercakap dengan air

Sebelum kita start, ada sedikit kemusykilan kat dalam kepala otak aku yang kena aku rungkai sikit. Di mana ye agaknya Renjes Putih dengan Renjes Biru? Pasal apa jarang update blog? Aku tengok cuma Renjes Merah je yang beria-ria update blog, kau berdua semua kelaut. Kau berdua nak bagi alasan apa lagi? Exam? Exam kau berdua dah lama habis bro. Sekarang kau berdua tengah cuti, masa yang sesuai untuk mengupdate sesuatu kat dalam blog ni. Kalau kau orang macam ni, aku jadi tak semangat nak menghidupkan blog ni. Ingat janji kita dulu. Haha!

Eh teremosi plak aku. Ok! Sila abaikan. Itu cuma selingan saja.

Kita teruskan dengan entri kita kali ni yang bertajuk "bercakap dengan air". Mesti dalam kepala otak korang fikir, "gila ke hape nak cakap dengan air?", "apa rasionalnya cakap dengan air", "macam bodoh je cakap dengan air". Kan? Korang mesti fikir macam ni kan?

Walaupun kelihatan bodoh dan gila, tapi sebenarnya ada rahsia yang tersembunyi tentang bercakap dengan air ni.

Sebelum tu, jom layan dulu gambar di bawah ni.


Ni ialah gambar kristal air. Air yang bagus kristalnya sangat cantik. Bila kristal sesuatu air itu cantik, maka air tersebut sangat elok untuk diminum. Bagaimana nak dapatkan kristal air yang bagus?

Caranya mudah saja iaitu bercakap dengan air!

Tapi harus diingat, bukan sebarangan benda boleh dicakap kat air. Benda yang boleh dicakap kat air cuma lah benda-benda positif sahaja, sebagai contoh " Oh air, saya sayang awak", "terima kasih air", "air ini ialah terbaik". Walaupun nampak macam naif giler bila cakap macam tu kat air, tapi mengikut kajian saintifik ia sudah terbukti dapat memelihara kestabilan dan kecantikan kristal air yang kita hendak minum.

Kajian tentang kristal air ni telah dilakukan oleh Dr Emoto dari Jepun. Beliau lah orang yang berjaya menjumpai kristal air ni.

Beliau juga telah melakukan kajian ke atas air dengan mendendangkan lagu rock berhampiran dengan air dan hasilnya ialah seperti gambar di bawah ini.



Kristal air ini tidak terbentuk malah berpecah-pecah!

Kenapa ia boleh menjadi begitu? Ini kerana air tersebut telah diresapi oleh gelombang yang negatif. Lagu rock tersebut merupakan gelombang negatif yang diterima oleh air tersebut lantas merosakkan kristal air tersebut.

Sebenarnya, benda-benda yang kita cakap berhampiran dengan air merupakan gelombang yang akan mempengaruhi kristal air. Jika positif gelombang yang diterima oleh air tersbut maka positif lah kristal air itu dan begitulah sebaliknya. Oleh itu, kita digalakkan untuk berkata atau bercakap tentang yang baik-baik sahaja bila berdekatan dengan air yang kita hendak minum.

Sebab tu lah dulu, atuk-atuk dengan nenek-nenek kita bila anak-anak nak exam bawak air satu tong pergi masjid. Buat bulatan, letak air kat tengah-tengah bulatan, buka penutup dan terus baca yaasin beramai-ramai. Rasionalnya ialah mereka ingin air tersebut diresapi oleh gelombang bacaan yaasin tadi dan secara tidak langsung memelihara kristal air. Bukankah bacaan yaasin itu gelombang yang positif?

So, jangan cakap benda bukan-bukan kat air. Sebab air yang kristalnya cantik adalah amat baik untuk otak!

Disebabkan aku dah penat menaip, so aku berhenti dulu la ye. Oh ya, sebelum tu aku nak bagitau, info yang aku dapat ni dari seorang pakar motivasi. Bukan aku saja reka cerita. Harap maklum!

1 comment:

ril3x said...

subahanallah...ciptaan tuhan maha esa..terasa kecik sgt diri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...