Wednesday, May 2, 2012

Welcome to Aberdeen, Come As You Are


Kalau korang ada kesempatan pergi Aberdeen (ni Aberdeen kat US tau bukan Scotland), nanti dah nak sampai sana mesti jumpa signboard ni. Menandakan korang dah sampai. Kenapa signboard dia tulis "Welcome to Aberdeen, Come As You Are"? Sebab Aberdeen ni adalah tempat kelahiran 2 orang otai Grunge iaitu Kurt Cobain dan Krist Novoselic dari kugiran Nirvana. So perkataan "Come As You Are" tu diambil sempena nama salah satu lagu Nirvana yang femes. 

Aberdeen ni terletak di dalam negeri Washington dan ianya berada di bahagian barat US. Negeri Washington ni pulak bukan Washington D.C tau. Beza. Washington D.C tu ibu negara US yang terletak di dalam negeri Maryland. Dan Maryland lak berada di timur US. So jangan keliru ye kawan-kawan. Di bandar kecil Aberdeen ni la Kurt Cobain dan Krist Novoselic start main muzik, then start main gig kat bandar yang besar sikit dalam negeri Washington iaitu Seattle.   


Yang warna merah tu la dia negeri Washington dimana terletaknya bandar-bandar seperti Aberdeen dan Seattle. Macam kat Malaysia jugak la, contoh macam kat negeri Johor ada bandar Batu Pahat, bandar Kluang, bandar Johor Bahru dll. 

Anak panah tu menunjukkan Washington D.C yang terletak dalam negeri Maryland. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...