Sunday, June 3, 2012

Cerita Malaysia tidak ke Piala Dunia

Team bolasepak Malaysia ataupun yang digelar Harimau Malaya tak pernah pergi ke piala dunia walaupun dah beberapa kali mencuba nasib. Nasib seperti tidak menyebelahi team kita sebenarnya sebab kita sering bungkus awal di pusingan kelayakan ke piala dunia walaupun mempunyai bintang-bintang yang mempunyai nama yang cukup besar di Asia suatu ketika dulu.

Buku cerita Malaysia tidak ke piala dunia ni hasil nukilan pengulas lejen blog sokernet - Lucius Maximus. Siapa yang selalu baca blog sokernet pasti kenal siapa dia si Lucius ni.

Baru-baru ni aku berkesempatan beli buku ni. Tu pun secara kebetulan terjumpa kat mph midvalley.


Buku ni memang best bai. Aku percaya budak-budak ultras malaya takde satu pun yang boleh mengulas sebaik Lucius. Hasil penulisan yang agak bersahaja tetapi mempunyai maksud yang tersirat dan juga sindiran yang pedas.

Bila aku baca buku ni, baru aku tahu sejarah bolasepak zaman dulu-dulu khususnya pada tahun 1974 ketika team Malaysia menyertai pusingan kelayakan piala dunia yang pertama dalam sejarah bolasepak Malaysia.

Buku ni aku rasa wajib beli bagi yang mengaku penyokong sejati Harimau Malaya!

Serius best buku ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...