Wednesday, February 22, 2012

TAQWACORE

Assalammualaikum..malam ni aku nak carita satu topik yang bagi aku menarik.. ha ni pasal TAQWACORE. sbb apa ak nak cerita? sebab hari tu aku kena perli baru post satu topik je..cisss tak guna..korang patut untung dapat patner mcm aku ni..bagi peluang untuk korang terus berkarya..Hahaha! dah sambung cerita ni.

Taqwacore adalah sebuah dokumentari 2009 oleh pengarah Omar Majeed dihasilkan oleh EyeSteelFilm tentang beberapa band Taqwacore dan penghibur melawat Amerika Syarikat dan Pakistan. Dokumentari ini telah difilemkan sepanjang tiga tahun 2007 hingga 2009. Poster dia mak aih ganas..aku pun terkejut tengok..kalau betul la mcm ni punk kan bagus..rambut pacak masuk masjid..Hehehe.. tapi tak leh warnakan rambut la. pakaian kne sopan.. Korang boleh tengok poster dia kat bawah ni..




macam mana?? ganas tak? aku suka dia tulis " The Birth Of PUNK ISLAM". Taqwacore adalah salah satu daripada dua filem yang berdasarkan pada buku Taqwacores Michael Muhammad Knight. Pada tahun 2008, buku ini telah dibuat ke dalam filem oleh pengarah Eyad Zahra dibintangi pelakon Noureen DeWulf sebagai Rabeya, pelakon Rasika Mathur sebagai Fatima, dan dengan pelakon Bobby Naderi sebagai Yusef. Filem itu akan membuat Perdana Menteri di Festival Filem Sundance 2010. Juga, filem terkena teater pilih di Los Angeles dan Irvine pada 12 November.

The Pakistani punkers The Kominas have arrived at the last stop of their first USA tour and are celebrating with tourmates. Also appearing are the author Michael Muhammad Knight ("The Taqwacores"), Koroush (Vote Hezbollah), Sena (Secret Trial Five) and Marwan (Al-Thawra). They incite a riot of young hijabi girls at the largest Muslim gathering in North America after Sena takes the stage.

The film then travels with The Kominas accompanied by Michael Muhammad Knight, their guru, to Pakistan, where they bring punk to the streets of Lahore and elsewhere in Pakistan. Michael also begins to reconcile his fundamentalist past with the rebel he has now become.

errrrr.....faham tak aku tulis dalam english?? **sebenarnya aku copy & paste. HaHaHaHa! Sebelum layan cerita ni, korang kne tengok dlu Trailer cerita ni..biar korang menilai sendiri kisah sebenar cerita ni. Bagi aku sendiri, macam dah terkeluar dari ajaran Islam sebenar..



selamat menonton trailer ni..fikir²kan.. bye.... selamat malam.. :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...