Saturday, February 18, 2012

Pondan oh pondan...

Masa awal bulan 6 tahun 2010, aku ada pergi bercuti kat sebuah pulau yang indah di Filipina dengan member-member. Indah dan menawan gitu huhu. Fuh pantai dia jangan cakap la, cantik siot. Bersih, bukan Bersih 2.0 hehehe. Kalah pantai Malaysia. Nama pulau tu Pulau Mindoro. Pulau tu besar, so aku and my gang bersemayam la kat area yang memang happening namanya "Puerto Galera". Sedapkan namanya. Ada ala-ala Spanish gitu. Yela kan Filipina kan kena jajah dengan Spain dulu, so ni salah satu pengaruh Spain yang ada kat sana. Ni aku tunjuk kat mana Puerto Galera yang indah tu....


Ha yang warna merah tu la dia Pulau Mindoro dimana terletaknya Puerto Galera. Perjalanan nak pergi situ agak jauh la. Kena naik bot and naik bas ada la dalam 5 jam kot sebab time tu aku stay kat Quezon City, dekat dalam kawasan Metro Manila. So nak dijadikan cerita, sampai-sampai je kita orang kat sana, terus gi cari tempat bersemayam iaitu hotel budget yang paling murah. Dapat la hotel budget untuk 2 hari dengan kadar bayaran yang berpatutan iaitu 1000 Peso (RM 80) pancung 3 orang bayar.




Sebenarnya on the way nak ke sini yang memakan hampir 5 jam lebih tu, perut kami memang dah berkeroncong. Kami memang lapar tahap gaban. Setel je dapat hotel budget, terus jalan kaki gi cari pasal, ops salah gi cari makan. Time kami tengah mencekik tu la baru aku mengerti keindahan dan keunikan Puerto Galera kahkah. Apa sebenarnya keindahan dan keunikan dia? haaa... tengok gambar ni...

        
Kat gambar atas tu, aku buat-buat tengah tengok menu and member aku tengah happy tahap cipan tak tau kenapa. Heheheh sebenarnya kami berdua tak dapat fokus dengan keberadaan waitress tu. Bukan sebab cun ke ape ke, sebab waitress tu suara jantan, pondan rupanya kahkahkah. Then sebelah malamnya pulak takda aktiviti kami pun lepak-lepak kat kedai minum teh kat tepi pantai sambil menghirup udara Filipina yang nyaman. Kat kedai tu lak ada show. Ni ha gambar show nya...




Haaa ni la show nya. Kalau korang semua nak tau, yang perform ni semua adalah pondan. Arrrggghhhhh apa semua ni. Kenapa semua ini boleh berlaku. Itulah persoalan yang bermain di benak fikiranku (cewah hehehe). So dalam masa 2 hari aku kat sana, aku pun pergi merayau-rayau kat sekitar tepian pantai Puerto Galera tu untuk merungkai persoalan-persoalan yang belum terjawab. Apa yang aku dapat tau, boleh kata setiap restoran-restoran kat tepi pantai ni ada waitress pondan yang kerja (nak pakai perkataan waiter ke waitress heheheh). So dorang tu semua pelaris ke apa? Ke aku salah cari port nak bercuti? Adakah ini port percutian pondan-pondan sedunia? Aaarrrghhh tu semua hanya tuhan yang tahu. Yang penting, masa aku tengah lepak-lepak kat kedai minum sambil layan teh panas kat tepi pantai bersama member-member, ada sesuatu yang berlaku....

  
Aaaarrrghhh tidak, aku kena goda dengan pondan. Time tu aku baca la apa-apa yang patut. Mintak dilindungi daripada syaitan-syaitan yang direjam. Aku baca la Al Fatihah, ayat kursi, doa pendinding, nasib baik tak baca doa makan hehehehe. Peh tak selera siot tengok pondan tu hehehe. Pondan tu salah sorang dari waitress kedai minum tempat aku lepak tu. Nasib baik esoknya dah balik. Kalau tak, boleh kena rogol dengan pondan kalau stay lama-lama kat situ...


Babai pondan-pondan Puerto Galera. Kami balik dulu. Masa kami balik tu, kami sama-sama berdoa agar pondan-pondan tu semua kembali ke jalan yang benar suatu hari nanti....... 




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...